hamed nikgou
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ hamed nikgou
آرشیو وبلاگ
      ماندگار (آنچه شما خواسته اید)
مشتری محوری در همه ابعاد سازمان نویسنده: hamed nikgou - ۱۱ آذر ۱۳۸٩

زمانی که یک سازمان از محصول مداری به مشتری محوری سوق پیدا می کند، باید فرآیندها و رفتارهای مشتری محور را زیرساخت های جدید حمایت کنند. تغییراتی که همه دیوارها را فرو می ریزد، کارکنان را آموزش می دهد که بتوانند در محیط جدید کار تیمی انجام دهند. ارتباطات را تسهیل می کند، ابزار پیچیده اطلاعاتی بکار می برد تا تصمیمات مشتری محور گرفته شوند. ابزارهای اطلاعاتی به مدیران اجازه می دهد متوجه روندهایی که قبلا نمی دیدند بشوند، روابط بالقوه را کشف کرده و ارتباطات پنهان را شناسایی کنند. 
مشتری و همه مدیریت های سازمان 
در رویکرد سنتی، فروشنده محصولات سازمان را مدیریت می کند و مدیران سازمان، مسئول میزان فروش فعلی محصولات سازمان هستند. در حالی که در CRM فروشنده مشتریان سازمان را مدیریت می کند و مدیران سازمان مسئول پاسخگویی به رشد ارزش های مورد نیاز این مشتریان در طی زمانی که سازمان به فعالیت خود ادامه می دهد می باشند. بنابراین همه مدیریت های یک سازمان فارغ از شرح وظائف خود در مدیریت رفتار با مشتری مسئولیت یکسان دارند. 
CRM یک اقدام همه جانبه 
CRM در پی حمایت از مشتریان در طول زمان، مدیریت بر یک سری تعاملات با مشتریان و سنجش میزان رضایت مشتری از محصولات گوناگون سازمان است.
برای اجرای این فرآیند مراحل زیر باید طی شوند:
1- شناسایی: مشتریان خود را بشناسید.
2- متمایز سازی: مشتریان خود را متمایز کنید.
3- تعامل: با مشتریان خود تعامل داشته باشید.
4- تطبیق: رفتارهای سازمان خود را با مشتری تطبق دهید. 

  نظرات ()
مطالب اخیر ویندوز 8 مارک زاکربرگ راند ۲ : فیس بوک و گوگل مهربان همچنان با هم رقابت می کنند گوگل مهربان و خدمت دیگر مکینتاش یا ویندوز نمایندگی اپل؟! مراکز اپل در شرق آسیا گوگل مهربان تقویم شمسی را اضافه کرد نگرانی کاربران ایرانی از عملکرد جدید گوگل مهربان مشکل سخن روی سیری شیرین زبان
دوستان من http://hamednikgou.com http://nikgou.blogspot.com/ سرگرمی آلامتو اخبار فناوری اطلاعات طراح قالب